Herroepingsrecht, uitproberen, ruilen en retourneren
Matras uitprobeergarantie
Bij een groot deel van onze matrassen profiteer je van een unieke uitprobeergarantie. Als je overstapt naar een nieuw matras heeft je lichaam tijd nodig om aan het nieuwe ligcomfort te wennen. Daarom stellen wij de voorwaarde minimaal 30 dagen gebruik te maken van je matras. Bevalt het matras je na 30 dagen toch niet, dan heb je nog ruimschoots de tijd om gebruik te maken van onze uitprobeergarantie.
Voor deze uitprobeergarantie stellen wij de volgende voorwaarden:
Je hebt eenmalig de gelegenheid om gebruik te maken van de uitprobeergarantie.
De uitprobeergarantie is alleen geldig voor een matras van ons eigen merk (NoLizzz)
Als je gebruik wenst te maken van de uitprobeergarantie, dan kun je je tot maximaal 60 dagen na levering wenden tot onze fysieke winkel voor het maken van een nieuwe keuze.
De volgende matrasmaten komen in aanmerking: 70 x 200 cm, 70 x 210 cm, 80 x 200 cm, 80 x 210 cm, 90 x 200 cm, 90 x 210 cm en 90x220cm
Bij omruiling van het matras kan deze alleen omgeruild worden voor een matras met dezelfde afmeting.
Wij ruilen uitsluitend onbeschadigde en schone matrassen om.
Prijsverschillen worden verrekend via tegoedbonnen of middels een bijbetaling.
Per matras wordt €60.- in rekening gebracht voor omruilkosten indien de omruiling bij je thuis plaatsvindt. Ingeval je ervoor kiest om de omruiling via de winkel te laten plaatsvinden, wordt €40 per matras in rekening gebracht.
De ingangsdatum van garantie blijft de dag waarop het eerste matras is geleverd.
Topmatrassen en gestoffeerde matrassen zijn uitgesloten voor de uitprobeergarantie.
Retourneren geen (top)matrassen en/of boxsprings
Ben je niet tevreden over je aankoop? Dan kun je het product onder bepaalde voorwaarden retourneren.
Herroepingsrecht
Je hebt de mogelijkheid om gedurende veertien dagen na levering de koop op afstand zonder opgave van redenen te ontbinden. Je kunt hiervan alleen gebruikmaken als je aan de volgende voorwaarden voldoet:
U heeft 14 dagen zichttermijn. (met inachtneming van waardevermindering)
Het artikel wordt liefst in originele verpakking terug gestuurd.
Stuurt u een artikel retour dan wordt indien aan de voorwaarden is voldaan het factuurbedrag in zijn geheel vergoed.
Let op: het artikel dient door de consument goed behandeld te worden, alsof men een artikel in de winkel bekijkt.
Eventuele schade aan artikel of originele verpakking kan leiden tot waardevermindering.
Heeft u geen zak om te verpakken bestel hem dan voor de kostprijs bij onze winkel. (015-87001139) Want retourzenden is echt op risico van de klant.
Alle extra kosten worden niet door Ultiem Slaapcomfort vergoed.
De consument is verantwoordelijk voor het in goede staat afleveren van het artikel bij het retour adres.
Ontstane schade is voor rekening van de verzender en kan eventueel verrekend worden met het credit bedrag.
Degelijk verpakt en eventueel verzekerd voor transport kan leed besparen.
Het gaat niet om een op maat gemaakt product. Als het product speciaal voor jou besteld en geproduceerd is, kunnen wij het niet retour nemen.
(Top)Matrassen en Boxsprings e.d.
Het om hygiënische reden weigeren van terugname van (Top)Matrassen, is verledentijd.
Onder normale omstandigheden volgt een volledige creditering van het aankoopbedrag.
Wij volgen de uitspraak van het Europees hof van 27 maart 2019
Bij punt 37 van de uitspraak staat:
Aangezien de consument bij verkoop op afstand de goederen niet kan zien voordat hij de overeenkomst sluit, dient hij een herroepingsrecht te hebben. Om diezelfde reden moet de consument de goederen die hij gekocht heeft kunnen testen en inspecteren, voor zover dit noodzakelijk is om de aard, de kenmerken en de werking van de goederen na te gaan.
Voluit staat bij punt 47 van de uitspraak:
Sommige consumenten maken gebruik van hun herroepingsrecht nadat zij de goederen meer dan noodzakelijk gebruikt hebben om de aard, de kenmerken en de werking ervan vast te stellen. In dat geval dient de consument zijn herroepingsrecht niet te verliezen, maar aansprakelijk te zijn voor het waardeverlies van de goederen. Het uitgangspunt dient te zijn dat de consument, om de aard, de kenmerken en de werking van de goederen te controleren, deze slechts op dezelfde manier mag hanteren en inspecteren als hij dat in een winkel zou mogen doen. De consument mag dus bijvoorbeeld wel proberen of een kledingstuk past, maar hij mag het niet langere tijd dragen. De consument dient de goederen tijdens de herroepingstermijn dus met gepaste zorg te hanteren en te inspecteren. De verplichtingen van de consument bij herroeping mogen de consument niet ontmoedigen zijn herroepingsrecht uit te oefenen.
Hieruit volgt:
Het artikel dient door de consument goed behandeld te worden/getest/bekeken, alsof men een artikel in de winkel bekijkt.
Stuurt u een artikel retour dan wordt indien aan de voorwaarden is voldaan het factuurbedrag plus de verzendkosten in zijn geheel vergoed.
Een (top)matras mag wel even worden geprobeerd maar niet worden beslapen.
Verder is het volgende van toepassing voor het retour zenden:
De klant die het artikel retour stuurt is op dat moment eigenaar van het matras en verantwoordelijk voor de retourzending,
De klant is verantwoordelijk voor het in goede staat afleveren van het artikel bij het retour adres.
Een retour gezonden matras moet weer als nieuw kunnen worden verkocht.
Schade of verlies is voor risico van de klant en heeft waardevermindering tot gevolg.
Verpakken en gereedmaken voor verzenden:
Het artikel wordt dubbelgevouwen en liefst in originele verpakking maar in ieder geval een goede en degelijke verpakking terug gestuurd.
Eventuele schade of verlies zal leiden tot waardevermindering. Het artikel moet weer als nieuw verkoopbaar zijn.
Deze voorwaarden zijn tot stand gekomen door toepassing van de uitspraak van het Europees hof.
Door deze uitspraak is de klant verzekerd van het retourrecht en de winkel van een goed behandelde retour.
Hieronder ziet u wat de waardevermindering is voor (Top) matrassen en boxsprings door matrasreiniging:
Weer als nieuw verkoopbaar maken::
Vervangen hoes 1-Persoons (top)matras € 49,95,=
Vervangen hoes 2-Persoons (top)matras € 69,95,=
Vervangen hoes 1-Persoons 3D of Bamboo matras €55,=
Vervangen hoes 2-Persoons 3D of Bamboo matras € 85,=
1-Persoons Boxspring € 70,=
2-Persoons Boxspring € 130,=
Uitspraak Europees Hof
De volledige uitspraak C-681/17 leest u op de website van Infocuria. Jurisprudentie van het Hof van Justitie.
Retourkosten online- aankoop
Als je aan de voorwaarden van het herroepingsrecht voldoet, heb je de mogelijkheid om de bestelde producten te retourneren. Je hebt de volgende mogelijkheden tot retourneren:
Retourzending per post.
De kosten voor het retour sturen is voor eigen rekening.
Als het product niet per post retour te zenden is, kunnen wij het product bij je retourhalen. De kosten hiervoor bedragen € 69.- en zijn voor jouw rekening.
Je kunt het product kosteloos inleveren bij onze winkel: Oostlaan 16 te Pijnacker
Zodra wij uw geretourneerde producten hebben ontvangen, storten wij het betaalde bedrag binnen 10 werkdagen terug. Eventuele (retour)kosten worden verrekend met dit bedrag.
TIP: verzend met de optie van een handtekening voor ontvangst. Het gaat geregeld fout en dan verdwijnt soms het retour pakket en heeft u geeft rechten meer.De verzender is immers aansprakelijk.
Ultiem Slaapcomfort
Oostlaan 20
2641DK Pijnacker
Email: [email protected]
KvK: 92633064
BTW-ID: NL866122977B01