Voorwaarden fysieke winkel Huis en Bed B.V,

Voorwaarden Fysieke winkel Huis en Bed BV – Oostlaan 20 Pijnacker 2641 DK - (Gedeponeerd bij de KvK)

Artikel 1

Deze Huis en Bed BV verkoopvoorwaarden zijn op al uw aankopen van toepassing. Indien u online bij ons een aankoop doet, zijn mogelijk andere voorwaarden van toepassing. Hiervoor verwijzen wij u naar onze online voorwaarden. De bevestiging van uw order Als u bij ons een aankoop doet die later bezorgt moet worden of later afgehaald kan worden, ontvangt u een aankoopovereenkomst waarop u de omschrijving van de aankoop vindt. Houdt u aankoopovereenkomst bij de hand als u vragen hebt over uw order. Uw gegevens op de aankoopovereenkomst Ter registratie vragen wij om uw naam en voorletter(s). Het is van belang dat u op de Aankoopovereenkomst uw volledige en juiste adres invult. Wij plannen en bezorgen op basis van de postcode, dus als u twijfelt of u de juiste postcode hebt ingevuld, is het verstandig deze even te controleren. Daarmee voorkomt u vervelende verrassingen. Hoe meer telefoonnummers u doorgeeft, des te gemakkelijker kunnen wij u bereiken indien wij een vraag, opmerking of extra informatie hebben over uw order of de levering. Naast uw vaste telefoonnummer vragen wij ook uw mobiele nummer en eventueel uw telefoonnummer op het werk. Als u een e-mailadres hebt, noteren wij dit eveneens op de aankoopovereenkomst, zodat wij u ook op deze wijze kunnen informeren. Het is belangrijk dat u uw aankoopovereenkomst na controle ondertekent. Uw aanbetaling Zodra wij uw order hebben ingevoerd, bestellen wij de producten. Zo kunt u zo snel mogelijk genieten van uw aankopen. Als u bestelt, vragen wij u een aanbetaling van minimaal 15% van het aankoopbedrag. Het resterende bedrag betaalt u als wij de bestelling komen bezorgen. De leveringsvoorwaarden Het bezorgen van uw bestelling Om het bezorgen van uw bestelling zo soepel mogelijk te laten verlopen, vragen wij u dringend om stil te staan bij de volgende zaken:

• Kan onze wagen uw woning bereiken (denk aan opgebroken straten, binnensteden die afgesloten zijn voor autoverkeer)?

• Het spreekt voor zich dat onze monteurs uw slaapkamer moeten kunnen bereiken. Is het trapgat ruim genoeg? Hoe kunnen wij uw woning bereiken als u in een flat of bovenwoning woont? Is er een lift aanwezig? Laat ons vooraf weten of er bijzondere omstandigheden zijn die een rol spelen bij het bezorgen van uw bestelling. Dan houden wij daar zo veel mogelijk rekening mee in onze planning. Indien wij vanwege bijzondere omstandigheden voor de levering extra kosten moeten maken (bijvoorbeeld voor de inhuur van een lift), zijn deze voor uw rekening. Als we van tevoren niet op de hoogte zijn gebracht van mogelijke moeilijkheden met betrekking tot het bereiken van uw huis en/of slaapkamer, kan Huis en Bed BV niet aansprakelijk gesteld worden voor de negatieve gevolgen daarvan. De bezorgkosten De bezorgkosten zijn variabel (naar regio) Deze worden bij de overeenkomst aangegeven. Er zijn echter een paar bijzondere omstandigheden, waarvoor wij de volgende regels hanteren:


U kunt de producten ook zelf ophalen bij Huis en Bed BV

• Op de Waddeneilanden en het Buitenland wordt niet bezorgd.

• Bezorgkosten worden apart op uw aankoopovereenkomst gespecificeerd. De dag van bezorgen Bij de aankoop wordt een dag en tijd van bezorgen afgesproken. Houdt u er rekening mee dat u rond deze tijd thuis dient te zijn voor het in ontvangst nemen van uw order. Op de dag van bezorgen wordt u gebeld om de juiste tijd te plannen. Als u toch op deze datum verhinderd bent, verzoeken wij u vriendelijk dat binnen twee werkdagen voor de bezorging telefonisch door te geven. (015-8701139) Het tijdstip van bezorgen Wij gaan ervan uit dat u op het afgesproken tijdstip thuis bent. Is dit niet het geval, dan probeert de chauffeur u telefonisch te bereiken. Kunnen wij geen contact met u leggen, dan krijgt u een briefje in de bus. U kunt ons dan bellen, waarna wij u een nieuwe verwachte leverdatum doorgeven. Dit kan enkele weken later zijn. Bezorgadres wijzigen Wijziging van het bezorgadres is in overleg met ons mogelijk. Er wordt dan een nieuwe planning gemaakt, waardoor de levertijd kan wijzigen. Plaats van levering Onze chauffeurs brengen uw aankopen daar waar u aangeeft dat u ze het beste kunt gebruiken. Dit geldt natuurlijk voor producten die gemonteerd worden, maar ook voor bestellingen die u later zelf monteert. Montage door Huis en Bed BV Wanneer u dat wilt, monteren wij producten die u bij Huis en Bed BV koopt gratis bij u thuis. Dit geldt voor alle producten. Houdt u wel rekening met de volgende spelregels:

• Als de ondergrond niet vlak is, kunnen wij de stabiliteit van het product niet garanderen.

• Onze monteurs mogen geen gaten in uw muren boren, maar ze kunnen u wél adviseren over de beste manier om het product goed te bevestigen.

• Onze monteurs mogen geen stopcontacten verleggen.

• Zorg ervoor dat u uw slaapkamer van tevoren heeft gemeten, zodat u zeker weet dat de gewenste producten passen. Het verpakkingsmateriaal Onze chauffeurs nemen het afval (o.a. karton en plastic) mee wanneer producten door Huis en Bed BV worden gemonteerd.

• De koper gaat akkoord met de werkzaamheden in zijn/haar woning en neemt de volledige verantwoording voor eventuele schade en/of gebreken aan/in zijn/haar (on)roerend goed door de werkzaamheden van Huis en Bed BV. Het afhandelen van de factuur Na het bezorgen en eventueel monteren en plaatsen van de producten, loopt de chauffeur de geleverde goederen met u na. Daarna vraagt de chauffeur u de factuur te ondertekenen en het verschuldigde bedrag te betalen. Uw bestelling zélf ophalen Als u besluit zélf uw bestelling op te halen, dan laat de Huis en Bed BV u weten wanneer de producten aanwezig zijn. Wij gaan ervan uit dat u de bestelling binnen veertien dagen na ons bericht komt ophalen. Doet u dat niet, dan nemen wij contact met u op. De winkel brengt dan € 25
opslagkosten in rekening. De betalingsvoorwaarden De wijze van betalen In onze Huis en Bed BV winkel kunt u op verschillende manieren betalen: contant, of met uw pinpas. Als wij uw bestelling bezorgen, betaalt u het resterende bedrag contant bij aflevering. De voordelen van zelfbouw Een groot deel van ons assortiment bieden wij aan inclusief bezorging en montage. Besluit u echter om de producten zélf te monteren, dan gaat de levering een stuk sneller en bepaalt u zelf (op een moment dat het u uitkomt) wanneer u de producten monteert en plaatst. Onze chauffeurs zetten de bestelling dan op de door u aangegeven plaats neer. U kunt uw keuzewijziging om zelf te bouwen een dag voor levering doorgeven. U kunt dit telefonisch doen op (015-8701139).

Artikel 2 Onze garantiebepalingen Deze voorwaarden zijn verkrijgbaar in de winkel. Op textielproducten zit één jaar garantie. Op showroomproducten geeft Huis en Bed BV geen garantie. De start van de garantietermijn De garanties gaan in op het moment dat Huis en Bed BV de producten bij u bezorgd heeft. Voorwaarden voor de garantie Wilt u aanspraak maken op Huis en Bed BV Garantie, dan stellen wij de volgende voorwaarden:

• U kunt aantonen dat u bij Huis en Bed BV de aankoop hebt gedaan.

• De producten zijn onbeschadigd én schoon.

• U dient de producten volgens de instructies te gebruiken. De product garantie De producten moeten op grond van de wet die eigenschappen bezitten die u bij normaal gebruik mag verwachten (conformiteit). Wordt aan deze verwachting niet voldaan, dan hebt u recht op reparatie, vervanging, ontbinding en/ of prijsvermindering. In overleg kan bij het sluiten van de overeenkomst bijzonder gebruik worden vastgelegd. Huis en Bed BV bepaalt op dat moment of de garanties op de producten blijven gelden. Dit wordt schriftelijk vastgelegd bij het sluiten van de overeenkomst. Materialen als hout en stof blijven werken door verschillen in temperatuur en de kleur kan beïnvloed worden door het licht. Huis en Bed BV kan niet aansprakelijk gesteld worden voor problemen die ontstaan door deze product eigenschappen. Boven op de bovengenoemde wettelijke garantie kunt u bij Huis en Bed BV in geval van een gegronde klacht op de volgende extra garantie rekenen, die ook geldt voor gebreken waarvan wij niet aannemelijk kunnen maken dat deze het gevolg zijn van niet normaal gebruik. Deze garantietermijnen en -bepalingen gelden niet voor het ontbreken van eigenschappen die nodig zijn voor een met Huis en Bed BV overeengekomen bijzonder gebruik, tenzij dit schriftelijk met Huis en Bed BV overeengekomen is:

• Tot één jaar na de factuurdatum zijn de kosten van reparatie of vervanging, met inbegrip van vracht- en voorrijkosten, volledig voor rekening van Huis en Bed BV. Matrassen Matrassen uitproberen. In onze winkel staan Boxsprings met deze soort matrassen. Hierop kunt u de matrassen uitproberen.
Garantie matrassen

• Tot één jaar na de factuurdatum zijn de kosten van reparatie of vervanging, met inbegrip van vracht- en voorrijkosten, volledig voor rekening van Huis en Bed BV.

• Mede uit hygiënisch oogpunt worden matrassen niet teruggenomen en/of geruild. Huis en Bed BV heeft geen matrassen voorraad. Deze worden voor iedere klant op bestelling gemaakt en zijn binnen Ca 3 dagen gereed voor levering. Boxspring Onze boxsprings zijn Nederlandse kwaliteit producten en worden speciaal naar uw wens in de fabriek voor u gemaakt. Hierop is een levertijd van kracht van Ca. 1 week. Garantie Boxsprings

• Tot één jaar na de factuurdatum zijn de kosten van reparatie of vervanging, met inbegrip van vracht- en voorrijkosten, volledig voor rekening van Huis en Bed BV.

• Artikelen speciaal voor de klant gemaakt worden niet teruggenomen. Wij zijn overtuigd van de kwaliteit van onze producten en doen er binnen onze mogelijkheden alles aan om onze klanten tevreden te stellen. De datum waarop u ons van een gebrek in kennis stelt, is bepalend voor de toepassing van bovenstaande garantieregeling. Verdergaande fabrieksgaranties neemt Huis en Bed BV over. In eerste instantie beoordelen wij of uw klacht te verhelpen is. Als dit niet mogelijk is, gaan wij over tot vervanging. Deze beslissing is aan Huis en Bed BV. U hebt bij vervanging recht op eenzelfde of een soortgelijk en gelijkwaardig product. Bij vervanging moeten wij het product opnieuw bestellen. Dit brengt een nieuwe levertijd met zich mee. Wanneer wij een product vervangen, gaat de garantietermijn niet opnieuw in, maar geldt de garantietermijn vanaf de eerste leverdatum. Betalen bij een klacht Hebt u bij levering een gegronde klacht over een deel van uw bestelling, dan betaalt u de producten die zonder problemen zijn geleverd. U betaalt de producten waar u een gegronde klacht over hebt pas op het moment dat wij uw probleem hebben opgelost. Huis en Bed BV klantenservice Hebt u vragen? Of wilt u een klacht melden? Dan hebt u de volgende mogelijkheden om ons te benaderen:

• Via email: [email protected]

• Via telefoonnummer 015-8701139, telefonisch bereikbaar op werkdagen van 8:30 tot 17:00 uur.

• U kunt ook een brief sturen naar Huis en Bed BV Oostlaan 20 – 2641DK Pijnacker De ingangsdatum van garantie blijft de dag van levering. Telefoon: 015-8701139 Email: [email protected] KvK: 92020089 BTW Nr: NL865853952B01 Openingstijden winkel: Maandag van 11.00 – 17.30 uur Dinsdag t/m Vrijdag van 09.30 – 17.30 uur Zaterdag van 09.30 - 17.00 uur


Artikel 3 – Toepasselijkheid

1. Deze algemene voorwaarden zijn van toepassing op elk aanbod van de ondernemer en op elke tot stand gekomen overeenkomst op afstand tussen ondernemer en consument.

2. Voordat de overeenkomst op afstand wordt gesloten, wordt de tekst van deze algemene voorwaarden aan de consument beschikbaar gesteld. Indien dit redelijkerwijs niet mogelijk is, zal de ondernemer voordat de overeenkomst op afstand wordt gesloten, aangeven op welke wijze de algemene voorwaarden bij de ondernemer zijn in te zien en dat zij op verzoek van de consument zo spoedig mogelijk kosteloos worden toegezonden.

3. Indien de overeenkomst op afstand elektronisch wordt gesloten, kan in afwijking van het vorige lid en voordat de overeenkomst op afstand wordt gesloten, de tekst van deze algemene voorwaarden langs elektronische weg aan de consument ter beschikking worden gesteld op zodanige wijze dat deze door de consument op een eenvoudige manier kan worden opgeslagen op een duurzame gegevensdrager. Indien dit redelijkerwijs niet mogelijk is, zal voordat de overeenkomst op afstand wordt gesloten, worden aangegeven waar van de algemene voorwaarden langs elektronische weg kan worden kennisgenomen en dat zij op verzoek van de consument langs elektronische weg of op andere wijze kosteloos zullen worden toegezonden.

4. Voor het geval dat naast deze algemene voorwaarden tevens specifieke product- of dienstenvoorwaarden van toepassing zijn, is het tweede en derde lid van overeenkomstige toepassing en kan de consument zich in geval van tegenstrijdige voorwaarden steeds beroepen op de toepasselijke bepaling die voor hem het meest gunstig is.


Artikel 4 – Het aanbod

1. Indien een aanbod een beperkte geldigheidsduur heeft of onder voorwaarden geschiedt, wordt dit nadrukkelijk in het aanbod vermeld.

2. Het aanbod bevat een volledige en nauwkeurige omschrijving van de aangeboden producten, digitale inhoud en/of diensten. De beschrijving is voldoende gedetailleerd om een goede beoordeling van het aanbod door de consument mogelijk te maken. Als de ondernemer gebruik maakt van afbeeldingen, zijn deze een waarheidsgetrouwe weergave van de aangeboden producten, diensten en/of digitale inhoud. Kennelijke vergissingen of kennelijke fouten in het aanbod binden de ondernemer niet.

3. Elk aanbod bevat zodanige informatie, dat voor de consument duidelijk is wat de rechten en verplichtingen zijn, die aan de aanvaarding van het aanbod zijn verbonden.


Artikel 5 – De overeenkomst

1. De overeenkomst komt, onder voorbehoud van het bepaalde in lid 4, tot stand op het moment van aanvaarding door de consument van het aanbod en het voldoen aan de daarbij gestelde voorwaarden.

2.
Indien de consument het aanbod langs elektronische weg heeft aanvaard, bevestigt de ondernemer onverwijld langs elektronische weg de ontvangst van de aanvaarding van het aanbod. Zolang de ontvangst van deze aanvaarding niet door de ondernemer is bevestigd, kan de consument de overeenkomst ontbinden.

3. Indien de overeenkomst elektronisch tot stand komt, treft de ondernemer passende technische en organisatorische maatregelen ter beveiliging van de elektronische overdracht van data en zorgt hij voor een veilige web omgeving. Indien de consument elektronisch kan betalen, zal de ondernemer daartoe passende veiligheidsmaatregelen in acht nemen.

4. De ondernemer kan zich binnen wettelijke kaders – op de hoogte stellen of de consument aan zijn betalingsverplichtingen kan voldoen, alsmede van al die feiten en factoren die van belang zijn voor een verantwoord aangaan van de overeenkomst op afstand. Indien de ondernemer op grond van dit onderzoek goede gronden heeft om de overeenkomst niet aan te gaan, is hij gerechtigd gemotiveerd een bestelling of aanvraag te weigeren of aan de uitvoering bijzondere voorwaarden te verbinden.

5. De ondernemer zal uiterlijk bij levering van het product, de dienst of digitale inhoud aan de consument de volgende informatie, schriftelijk of op zodanige wijze dat deze door de consument op een toegankelijke manier kan worden opgeslagen op een duurzame gegevensdrager, meesturen:

6. het bezoekadres van de vestiging van de ondernemer waar de consument met klachten terecht kan;

7. de voorwaarden waaronder en de wijze waarop de consument van het herroepingsrecht gebruik kan maken, dan wel een duidelijke melding inzake het uitgesloten zijn van het herroepingsrecht;

8. de informatie over garanties en bestaande service na aankoop;

9. de prijs met inbegrip van alle belastingen van het product, dienst of digitale inhoud; voor zover van toepassing de kosten van aflevering; en de wijze van betaling, aflevering of uitvoering van de overeenkomst op afstand;

10. de vereisten voor opzegging van de overeenkomst indien de overeenkomst een duur heeft van meer dan één jaar of van onbepaalde duur is;

11. indien de consument een herroepingsrecht heeft, het modelformulier voor herroeping. 12. In geval van een duurtransactie is de bepaling in het vorige lid slechts van toepassing op de eerste levering.


Artikel 6 – Herroepingsrecht Bij producten:

1. De consument kan een overeenkomst met betrekking tot de aankoop van een product niet ontbinden. In de fysieke winkel is herroepingsrecht niet van toepassing.


Artikel 7 – De prijs

1. Gedurende de in het aanbod vermelde geldigheidsduur worden de prijzen van de aangeboden producten en/of diensten niet verhoogd, behoudens prijswijzigingen als gevolg van veranderingen in btw-tarieven.

2. In afwijking van het vorige lid kan de ondernemer producten of diensten waarvan de prijzen gebonden zijn aan schommelingen op de financiële markt en waar de ondernemer geen invloed op heeft, met variabele prijzen aanbieden. Deze gebondenheid aan schommelingen en het feit dat eventueel vermelde prijzen richtprijzen zijn, worden bij het aanbod vermeld.

3. Prijsverhogingen binnen 3 maanden na de totstandkoming van de overeenkomst zijn alleen toegestaan indien zij het gevolg zijn van wettelijke regelingen of bepalingen.

4. Prijsverhogingen vanaf 3 maanden na de totstandkoming van de overeenkomst zijn alleen toegestaan indien de ondernemer dit bedongen heeft en:

5. deze het gevolg zijn van wettelijke regelingen of bepalingen; of

6. de consument de bevoegdheid heeft de overeenkomst op te zeggen met ingang van de dag waarop de prijsverhoging ingaat.

7. De in het aanbod van producten of diensten genoemde prijzen zijn inclusief btw.


Artikel 8 – Nakoming overeenkomst en extra garantie

1. De ondernemer staat er voor in dat de producten en/of diensten voldoen aan de overeenkomst, de in het aanbod vermelde specificaties, aan de redelijke eisen van deugdelijkheid en/of bruikbaarheid en de op de datum van de totstandkoming van de overeenkomst bestaande wettelijke bepalingen en/of overheidsvoorschriften. Indien overeengekomen staat de ondernemer er tevens voor in dat het product geschikt is voor ander dan normaal gebruik.

2. Een door de ondernemer, diens toeleverancier, fabrikant of importeur verstrekte extra garantie beperkt nimmer de wettelijke rechten en vorderingen die de consument op grond van de overeenkomst tegenover de ondernemer kan doen gelden indien de ondernemer is tekortgeschoten in de nakoming van zijn deel van de overeenkomst.

3. Onder extra garantie wordt verstaan iedere verbintenis van de ondernemer, diens toeleverancier, importeur of producent waarin deze aan de consument bepaalde rechten of vorderingen toekent die verder gaan dan waartoe deze wettelijk verplicht is in geval hij is tekortgeschoten in de nakoming van zijn deel van de overeenkomst.


Artikel 9 – Levering en uitvoering

1. De ondernemer zal de grootst mogelijke zorgvuldigheid in acht nemen bij het in ontvangst nemen en bij de uitvoering van bestellingen van producten en bij de beoordeling van aanvragen tot verlening van diensten.

2. Als plaats van levering geldt het adres dat de consument aan de ondernemer kenbaar heeft gemaakt.
3. Met inachtneming van hetgeen hierover in artikel 4 van deze algemene voorwaarden is vermeld, zal de ondernemer geaccepteerde bestellingen met bekwame spoed doch uiterlijk binnen 30 dagen uitvoeren, tenzij een andere leveringstermijn is overeengekomen. Indien de bezorging vertraging ondervindt, of indien een bestelling niet dan wel slechts gedeeltelijk kan worden uitgevoerd, ontvangt de consument hiervan uiterlijk 30 dagen nadat hij de bestelling geplaatst heeft bericht. De consument heeft in dat geval het recht om de overeenkomst zonder kosten te ontbinden en recht op eventuele schadevergoeding.

4. Na ontbinding conform het vorige lid zal de ondernemer het bedrag dat de consument betaald heeft onverwijld terugbetalen.

5. Het risico van beschadiging en/of vermissing van producten berust bij de ondernemer tot het moment van bezorging aan de consument of een vooraf aangewezen en aan de ondernemer bekend gemaakte vertegenwoordiger, tenzij uitdrukkelijk anders is overeengekomen.

6. De koper/afnemer draagt het risico voor schade door: Onjuistheden in door de verkoper verlangde controle, wat de afmeting betreft, om het gekochte product op de des gewenste plek te kunnen leveren. Beschadiging(en) aan/in de (on)roerende zaak waarin het product wordt geleverd. Gebreken in materiaal of hulpmiddelen die door de koper ter beschikking zijn gesteld.

7. De koper informeert de verkoper over bijzondere omstandigheden die bijvoorbeeld het gebruik van een lift of (vouw)trap of touw noodzakelijk maken.


Artikel 10 – Duurtransacties: duur, opzegging en verlenging Opzegging:

1. De consument kan een overeenkomst die voor onbepaalde tijd is aangegaan en die strekt tot het geregeld afleveren van producten (elektriciteit daaronder begrepen) of diensten, te allen tijde opzeggen met inachtneming van daartoe overeengekomen opzeggingsregels en een opzegtermijn van ten hoogste één maand.

2. De consument kan een overeenkomst die voor bepaalde tijd is aangegaan en die strekt tot het geregeld afleveren van producten (elektriciteit daaronder begrepen) of diensten, te allen tijde tegen het einde van de bepaalde duur opzeggen met inachtneming van daartoe overeengekomen opzeggingsregels en een opzegtermijn van ten hoogste één maand.

3. De consument kan de in de vorige leden genoemde overeenkomsten:

- te allen tijde opzeggen en niet beperkt worden tot opzegging op een -bepaald tijdstip of in een bepaalde periode;

- tenminste opzeggen op dezelfde wijze als zij door hem zijn aangegaan;

- altijd opzeggen met dezelfde opzegtermijn als de ondernemer voor zichzelf heeft bedongen. Verlenging: 1. Een overeenkomst die voor bepaalde tijd is aangegaan en die strekt tot het geregeld afleveren van producten (elektriciteit daaronder begrepen) of diensten, mag niet stilzwijgend worden verlengd of vernieuwd voor een bepaalde duur.


2. In afwijking van het vorige lid mag een overeenkomst die voor bepaalde tijd is aangegaan en die strekt tot het geregeld afleveren van dag- nieuws- en weekbladen en tijdschriften stilzwijgend worden verlengd voor een bepaalde duur van maximaal drie maanden, als de consument deze verlengde overeenkomst tegen het einde van de verlenging kan opzeggen met een opzegtermijn van ten hoogste één maand.

3. Een overeenkomst die voor bepaalde tijd is aangegaan en die strekt tot het geregeld afleveren van producten of diensten, mag alleen stilzwijgend voor onbepaalde duur worden verlengd als de consument te allen tijde mag opzeggen met een opzegtermijn van ten hoogste één maand. De opzegtermijn is ten hoogste drie maanden in geval de overeenkomst strekt tot het geregeld, maar minder dan eenmaal per maand, afleveren van dag-, nieuws- en weekbladen en tijdschriften.

4. Een overeenkomst met beperkte duur tot het geregeld ter kennismaking afleveren van dag-, nieuws- en weekbladen en tijdschriften (proef- of kennismakingsabonnement) wordt niet stilzwijgend voortgezet en eindigt automatisch na afloop van de proef- of kennismakingsperiode.

Duur:

1. Als een overeenkomst een duur van meer dan een jaar heeft, mag de consument na een jaar de overeenkomst te allen tijde met een opzegtermijn van ten hoogste één maand opzeggen, tenzij de redelijkheid en billijkheid zich tegen opzegging vóór het einde van de overeengekomen duur verzetten.


Artikel 11

– Betaling

1. Voor zover niet anders is bepaald in de overeenkomst of aanvullende voorwaarden, dienen de door de consument verschuldigde bedragen te worden voldaan binnen 14 dagen na het ingaan van de bedenktermijn, of bij het ontbreken van een bedenktermijn binnen 14 dagen na het sluiten van de overeenkomst. In geval van een overeenkomst tot het verlenen van een dienst, vangt deze termijn aan op de dag nadat de consument de bevestiging van de overeenkomst heeft ontvangen.

2. Bij de verkoop van producten aan consumenten mag de consument in algemene voorwaarden nimmer verplicht worden tot vooruitbetaling van meer dan 50%. Wanneer vooruitbetaling is bedongen, kan de consument geen enkel recht doen gelden aangaande de uitvoering van de desbetreffende bestelling of dienst(en), alvorens de bedongen vooruitbetaling heeft plaatsgevonden.

3. De consument heeft de plicht om onjuistheden in verstrekte of vermelde betaalgegevens onverwijld aan de ondernemer te melden.

4. Indien de consument niet tijdig aan zijn betalingsverplichting(en) voldoet, is deze, nadat hij door de ondernemer is gewezen op de te late betaling en de ondernemer de consument een termijn van 14 dagen heeft gegund om alsnog aan zijn betalingsverplichtingen te voldoen, na het uitblijven van betaling binnen deze 14-dagen-termijn, over het nog verschuldigde bedrag de wettelijke rente verschuldigd en is de ondernemer gerechtigd de door hem gemaakte buitengerechtelijke incassokosten in rekening te brengen. Deze incassokosten bedragen maximaal: 15% over openstaande bedragen tot € 2.500,=; 10% over de daaropvolgende €
2.500,= en 5% over de volgende € 5.000,= met een minimum van € 40,=. De ondernemer kan ten voordele van de consument afwijken van genoemde bedragen en percentages.


Artikel 12 – Klachtenregeling

1. De ondernemer beschikt over een voldoende bekend gemaakte klachtenprocedure en behandelt de klacht overeenkomstig deze klachtenprocedure.

2. Klachten over de uitvoering van de overeenkomst moeten binnen bekwame tijd nadat de consument de gebreken heeft geconstateerd, volledig en duidelijk omschreven worden ingediend bij de ondernemer.

3. Bij de ondernemer ingediende klachten worden binnen een termijn van 14 dagen gerekend vanaf de datum van ontvangst beantwoord. Als een klacht een voorzienbaar langere verwerkingstijd vraagt, wordt door de ondernemer binnen de termijn van 14 dagen geantwoord met een bericht van ontvangst en een indicatie wanneer de consument een meer uitvoerig antwoord kan verwachten.

4. Een klacht over een product, dienst of de service van de ondernemer kan eveneens schriftelijk worden ingediend via onze e-mailadres: [email protected]

5. Indien de klacht niet binnen een redelijke termijn dan wel binnen 3 maanden na het indienen van de klacht in onderling overleg kan worden opgelost ontstaat een geschil dat vatbaar een van toepassing zijde instantie.


Artikel 13 – Geschillen

1. Op overeenkomsten tussen de ondernemer en de consument waarop deze algemene voorwaarden betrekking hebben, is uitsluitend Nederlands recht van toepassing.

2. Anders dan voor webshops moet een geschil bij de van toepassende instantie worden ingediend.


Artikel 14 – Aanvullende of afwijkende bepalingen Aanvullende dan wel van deze algemene voorwaarden afwijkende bepalingen mogen niet ten nadele van de consument zijn en dienen schriftelijk te worden vastgelegd dan wel op zodanige wijze dat deze door de consument op een toegankelijke manier kunnen worden opgeslagen op een duurzame gegevensdrager.
1.
BELANGRIJKE WAARSCHUWING OVER PROMOTIE EN GEZONDHEIDSVERKLARING IN COSMETICA EN DERMOCOSMETISCHE PRODUCTEN
Definitie van cosmetische en dermocosmetische producten: Cosmetische producten zijn bereid om te worden aangebracht op verschillende externe delen van het menselijk lichaam, zoals de epidermis, nagels, borstelharen, haar, lippen en uitwendige geslachtsorganen, tanden en mondslijmvlies, met als enige of voornaamste doel dat wil zeggen het reinigen van deze onderdelen, het geven van geur en uiterlijk. Alle preparaten of stoffen die tot doel hebben lichaamsgeuren te veranderen en/of te corrigeren en/of in goede staat te behouden of te houden. Ons bedrijf is niet verantwoordelijk voor
de betekenissen die ontstaan wanneer de originele namen van de producten in vreemde talen in het Turks worden vertaald. Cosmetische producten zijn geen medicijnen, ze vervangen geen medicijnen. Er kan niet worden beweerd dat cosmetische producten en voedingssupplementen ziekten genezen, helpen bij de behandeling ervan, voorkomen of helpen voorkomen. Er kan niet worden beweerd dat cosmetische producten een blijvend effect hebben op de onderste lagen van de huid. De uitleg op onze site is gebaseerd op informatie en documenten zoals productlabels en brochures van fabrikanten en importeurs. Deze informatie betekent niet dat de beloofde effecten van de producten zeker zullen optreden of dat ze geen bijwerkingen hebben. Gebruikerscommentaren over de producten weerspiegelen de eigen mening van de gebruikers. Ons bedrijf kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor deze opmerkingen.

Opmerking: Winkeldiefstal

Waarom 181 euro boete bij winkeldiefstal?
 
Schadevergoeding. Diefstal wordt geregeld toegepast, daarom hanteren wij één vast bedrag van €181,- per diefstal. Wij werken op basis van no cure no pay. Dit betekent dat onze dienstverlening pas betaald hoeft te worden op het moment dat het bedrag geïncasseerd is.
 
Onze winkel heeft een hotline met de politie, diefstal en andere misdrijven worden gesignaleerd door een uitgebreid camera netwerk